Czy dbasz o te 2 obszary e-biznesu?

11 Paź 2012 Brak komentarzy Autor:

W marketingu internetowym diabeł tkwi w szczegółach. Bardzo często zapominamy skąd wywodzi się potrzeba promocji i na co ma wskazywać jej rezultat. W internecie, rządzi posiadacz złota. Czyli klient. To on ma złoto które chcemy pozyskać z jego kieszeni. Klient głosuje portfelem. Poniższy rysunek obrazuje podział na dwa ważne obszary o które trzeba dbać.

Źródła ruchu na stronach www

Zatem dla odniesienia wymiernych efektów ważne jest byś zadbał o te 2 obszary:

  • jakość własnej strony www,
  • odpowiednio wysoki ruch przychodzący z 3 źródeł ruchu.

Jakość strony www

Na jakość serwisu www złoży się 5 kluczowych czynników są to m.in.:

  1. Zawartość (content) – treści oraz materiał graficzny.
  2. Użyteczność – wygoda i zapamiętana przyjemność obsługi.
  3. Funkcjonalność – tylko to co jest niezbędnie potrzebne jest na stronie www.
  4. Cel i strategia witryny – wyraźnie oznaczone NOA (Najbardziej Oczekiwane Akcje).
  5. Poprawność techniczna kodu HTML – np.: optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO).

 

Jakość źródeł ruchu

Dobry gatunkowo ruch to taki który niesie ze sobą dużą ilość wykonanych na Twojej stronie NOA, które z mierzysz i odczytasz jako współczynnik CR (conversion rate). Na jakość ruchu jaki możemy skierować na serwis www największy wpływ ma 6 poniższych czynników:

  1. Świadomość marki i produktu – wyróżniasz się i budujesz markę czy jesteś jednym z wielu?
  2. Reklama –  w wyszukiwarkach, na innych serwisach www oraz w mediach tradycyjnych.
  3. Networking – aktywna obecność w społecznościach np Facebook, Google Plus czy BNI.
  4. Działania PR (public relations) – blog, fora dyskusyjne, tradycyjne media.
  5. Pozycjonowanie – stabilna i wysoka pozycja na dobrze zoptymalizowane frazy.
  6. Konferencje – udział jako prelegent lub organizowanie własnych konferencji.

Masz aż 4 wyjścia, które wybierasz?

  1. Dobry serwis www firmy i duży ruch kierowany na serwis www – sytuacja idealna, dająca największy zwrot z inwestycji w marketing. Dobry serwis www skutecznie zamienia odwiedzających na klientów, buduje bazę adresową pod dalsze akcje promocyjne, sprzedaje produkt lub usługę, edukuje i nawiązuje relację. Duży ruch potęguje efekt dobrej jakości serwisu www.
  2. Dobry serwis www firmy i małych ruch kierowany na serwis www – jeżeli firma ma mały budżet na promocję i marketing to priorytetem powinno być zadbanie o to by z małego ruchu na serwisie www „wycisnąć” ile się da. Wykorzystaj tu narzędzia do testowania i optymalizacji witryny jakie oferuje Google Analytics.
  3. Słaby serwis www firmy i duży ruch kierowany na serwis www – sytuacja stosunkowo powszechna w Internecie: niedostatki firmowego serwisu www zatuszować i nadrobić zwiększonym ruchem klientów. Zwiększa to koszty marketingu jak i częstotliwość akcji promocyjnych.
  4. Słaby serwis www firmy i małych ruch kierowany na serwis www – są to serwisy firm oparte o indywidualną znajomość tematu technicznego jak i wyczucie marketingowe ich właściciela i tylko w taki sposób próbują istnieć na rynku. Niestety często z bardzo marnym efektem. Właściciel takiej strony www często zna się na swoim produkcie czy usłudze ale już nie ma pojęcia o prawidłowym prowadzeniu biznesu z wykorzystaniem Internetu. Traktuje stronę www jak reklamę w prasie, czym ona ewidentnie nie jest.

Niezależnie od tego czy Twój produkt jest prosty, czy skomplikowany, jeżeli chcesz by ktokolwiek go kupił, musisz umiejętnie połączyć swoją stronę www z działaniami kształtującymi ruch jaki na nią kierujesz. Te dwa elementy są jak kij. Każdy kij ma zawsze dwa końce, w tym wypadku te dwa końce to: firmowa strona www i ruch na firmowej stronie www. Nie ma firmowej strony www, nie ma ruchu. Nie ma ruchu, nie będzie korzyści z firmowej strony www i tym samym taka strona stanie się zbędna.

Jak widzisz sama strona www to stanowczo za mało bez dobrego jakościowo ruchu.

Podziel się ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • Wykop
Tagi: ,

Autor:

Od 1994 roku obecny w Internecie. Publikował w prasie komputerowej kursy budowy stron www. Doradza i wspiera rozwój wielu e-biznesów. Prowadzi szkolenia z szeroko pojętej tematyki e-biznesu. Posiadacz certyfikatu zaawansowanego mówcy organizacji Toastmasters International.
Podziel się ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • Wykop

A Ty co o tym myślisz?

Dodaj swój komentarz!