Kopiowanie profili w Google Analytics

31 Paź 2012 Brak komentarzy Autor:

W czasie szkoleń, gdy opowiadam o poprawnej konfiguracji konta Google Analytics, zawsze zachęcam aby dla każdej strony, dodać minimum dwa profile.

Jeden przeznaczony do codziennego użytku, a drugi jako punkt odniesienia i kopia zapasowa. Oprócz tego mogą pojawić się jeszcze profile zakładane czasowo, na potrzeby różnych testów.

Gdy mamy zdefiniowane kilka celów i ścieżek konwersji, to ponowne ustawianie wszystkiego w nowym profilu, robi się już trochę uciążliwe i czasochłonne. Ale to już za nami :)

Kopiowanie profili

Google postanowiło ułatwić nam zadanie zakładania kolejnych profili, dodając całkiem nową funkcję, ich kopiowania. Znajdziesz ją na swoim koncie na zakładce Ustawienia profilu, u dołu strony (zobacz zrzut ekranu).

Co można skopiować?

Używając tej funkcji kopiowane są następujące informacje:

  • zaawansowane segmenty (zakładka Zasoby)
  • wszystkie cele (zakładka Cele),
  • wszyscy użytkownicy i uprawnienia (zakładka Użytkownicy),
  • wszystkie filtry (zakładka Filtry),
  • wszystkie ustawienia profilu (zakładka Ustawienia profilu),

Pamiętaj, że kopiując profil, kopiujesz tylko jego konfigurację, dane zgromadzone w tym profilu NIE SĄ kopiowane!

Uważaj na definicje celów!

Po skopiowaniu profilu, łatwo możesz dostosować wszystkie przeniesione ustawienia, z jednym wyjątkiem! Z profili nie da się usunąć zdefiniowanych wcześniej celów. Nie jest to problem z samym kopiowaniem, po prostu z profilu nie da się usunąć wcześniej zdefiniowanego celu. Można go jedynie wyłączyć, ale nie usunąć. Cele zostają z nami już na zawsze :)

Podsumowanie

Jeżeli aktywnie korzystasz z Google Analytics, zakładasz często nowe konta i/lub też tworzysz dużo profili do testów, na pewno docenisz tę nową funkcję.

Czekamy na kolejne nowości od ekipy Google Analytics :)

Podziel się ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • Wykop
Tagi: , , ,

Autor:

Zajmuję się optymalizacją stron internetowych klientów, tak aby lepiej realizowały swoje zadania – czytaj przynosiły więcej zysku. Jestem gorącym zwolennikiem analityki internetowej i mierzenia skuteczności działań promocyjnych. A czy Twoja strona przynosi Ci korzyści?
Podziel się ze znajomymi:
  • Facebook
  • Blip
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • Wykop

A Ty co o tym myślisz?

Dodaj swój komentarz!