Ile kosztuje sklep internetowy? Szacowanie kosztów i przychodów

Wprowadzenie do sklepów internetowych - część 3
  • Ile kosztuje sklep internetowy? Szacowanie kosztów i przychodów

Co znajdziesz w tym materiale wideo?

W pierwszym odcinku naszego kursu zastanawialiśmy się, czy można prowadzić sklep internetowy po godzinach oraz zastanawialiśmy się, jak wybrać oprogramowanie dla sklepu, aby nie popełnić błędu, przez który będziemy cierpieć w przyszłości.

Zastanowimy się teraz, ile tak faktycznie kosztuje otwarcie, i co ważniejsze utrzymanie, sklepu internetowego. Od razu Cię zmartwię, niestety nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Wszystko zależy od tego jakie mamy cele i jakie mamy wymagania.

Jeżeli chcesz stworzyć sklep, który będzie konkurował np. z Empikiem, to musisz liczyć się z zupełnie innymi wyzwaniami, niż gdybyś chciał otworzyć mały sklepik z produktami dla miłośników gier komputerowych. Dlatego też w materiale wideo poczynimy pewne założenia, na podstawie których obliczymy, jakie będą koszty otwarcia takiego sklepu a następnie jego utrzymania.

Mając oszacowane koszty, warto także stworzyć prognozę dochodów. W tym celu zastanowimy się, co wpływa na nasze dochody w sklepie. Zaczniemy od ilości wejść z różnych źródeł, począwszy od wejść z wyników organicznych, poprzez witryny odsyłające, porównywarki i AdWords. Na tej podstawie oszacujemy sobie liczbę zamówień, a to pozwoli nam ustalić wielkość sprzedaży i w konsekwencji dochody.

Przeprowadzone w materiale wideo obliczenia są mocno orientacyjne i mogą się znacznie różnić dla różnych sklepów. Ich celem jest pokazanie, jakie elementy wpływają na dochody osiągane przez sklep i gdzie leżą możliwości optymalizacji (odwiedziny, konwersja, średnia wartość koszyka, cena). Taka analiza kosztów i przychodów, którą przeprowadziliśmy, powinna poprzedzać każdą decyzję o otwarciu sklepu internetowego. Dzięki temu unikniesz wielu rozczarowań, gdyby okazało się, że Twój biznes zamiast dochodów będzie przynosił straty.

Spis treści

Przy pewnych założeniach oszacujemy ile będzie kosztowało uruchomienie a następnie utrzymanie miesięczne sklepu.
00:15
Wychodząc od prognozy ilości wejść na stronę obliczymy jakiej możemy spodziewać się sprzedaży i dochodów. Czy sprzedaż na poziomie 30 000zł miesięcznie to dużo czy mało?
05:52
Jak na nasz ostateczny dochód wpływają różne czynniki i gdzie warto dokonać optymalizacji aby zarabiać więcej.
18:24

Zobacz także