Najważniejsze wskaźniki Google Analytics i segmentacja.

Fundamenty Google Analytics - część 3
  • Najwazniejsze metryki. Segmentacja.

Co znajdziesz w tym materiale wideo?

Po pierwszym logowaniu do Google Analytics liczba dostępnych tam informacji może przytłaczać. Dziesiątki raportów, wykresów i najróżniejszych wskaźników. Jak to wszystko zrozumieć i od czego zacząć?

Podstawy interfejsu Google Analytics omówiliśmy już wcześniej, a w tym odcinku zajmiemy się tym co najważniejsze, co leży u podstaw wszystkich raportów, czyli wskaźnikami (metrykami).

Najważniejsze wskaźniki (metryki)

Do podstawowych wskaźników (metryk) wykorzystywanych przz Google Analytics możemy zaliczyć:

Omówimy dokładnie każdy z tych wskaźników, wskazując na jego zastosowanie i miejsca gdzie może się pojawić. Odpowiemy m.in. na pytania:

Jak wspomnieliśmy wcześniej, bez znajomości metryk trudno prawidłowo odczytywać raporty i wyciągać z nich prawidłowe wnioski. Dlatego też konieczność dobrego zrozumienia tych pojęć, jest niezbędna przy pracy z narzędziami analitycznymi takimi jak Google Analytics.

Segmentacja

„Segmentuj albo giń” – to słowa największego guru analityki internetowej: Avinash’a Kaushik’a. Bez segmentacji analiza danych nie ma większego sensu, ponieważ bardzo szybko może prowadzić nas do nieprawidłowych wyników a w konsekwencji podjęcia błędnych decyzji. Co to takiego ta segmentacja dowiesz się w drugiej części tego materiału wideo.

Spis treści

Omówienie najważnieszych wskaźników (metryk) Google Analytics.
00:17
Segmentacja - co to takiego? Omówienie i przykłady.
18:36

Zobacz także