Narzędzie do budowania adresów URL Google Analytics

Fundamenty Google Analytics - część 7
  • sledzenie-kampanii-marketingowych-fundamenty-google-analytics-czesc7

Co znajdziesz w tym materiale wideo?

W odcinku poświęconym śledzeniu kampanii marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics przedstawiłem kilka dobrych praktyk. Wśród nich znajdowały się m.in. wskazówki aby nie tagować linków ręcznie, tylko używać do tego odpowiednich narzędzi takich jak np. Url Builder.

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania mamy dużą szansę na to, że unikniemy błędów podczas budowania linków. Rozwiązanie to jednak nie chroni nas przed literówkami, jakie mogą pojawić się w nazwach źródeł, medium czy kampanii. Jeżeli tę samą kampanię w jednym linku oznaczymy jako Wiosna2012, a w drugim jako wiosna2012 (wielka i mała litera), to w wynikach Google Analytics otrzymamy dwie różne kampanie, co spowoduje bałagan i trudności w analizowaniu zgromadzonych danych.

Aby zachować możliwość automatycznego tagowania linków, oraz wprowadzić mechanizmy,  które uchronią nas przed brakiem jednolitych nazw źródeł, medium i kampanii stworzyliśmy specjalne narzędzie do budowania adresów URL Google Analytics (czyli do tagowania linków). Dzięki niemu nie musisz się obawiać, że popełnisz błędy w przygotowywanych przez siebie odnośnikach z tagami.

Najważniejsze zalety przygotowanego narzędzia to:

Spis treści

Przypomnienie informacji na temat definiowania kampanii marketingowych.
0:17
Budowanie otagowanych linków z użyciem specjalnego arkusza.
06:23

Zobacz także