Ścieżki konwersji

Fundamenty Google Analytics - część 5
  • Ścieżki konwersji

Co znajdziesz w tym materiale wideo?

Podczas analizy strony internetowej z wykorzystaniem Google Analytics poruszyliśmy temat definiowania celów. Naturalnym rozszerzeniem tematu analizy oraz celów są ścieżki konwersji. Omówimy je w tym materiale wideo.

Ścieżki konwersji (ścieżki do celu)

Do czego mogą przydać się ścieżki konwersji? Jest to rozwiązanie dzięki któremu możemy sprawdzić gdzie na stronie uciekają nam klienci a co za tym idzie pieniądze. Dobrym przykładem jest tutaj historia jednej z największych na świecie księgarni internetowych, gdzie niewielka zmiana na stronie przyniosła wzrost przychodów o $300 000 000 (trzysta milionów dolarów). Skąd wiedzieli co należy poprawić na stronie? Najłatwiej było to sprawdzić za pomocą właśnie analizy ścieżek konwersji.

Na wstępie krótkie przypomnienie najważniejszych tematów poruszanych do tej pory w ramach cyklu Fundamenty Google Analytics.  Od pojęć przejdziemy do ścieżek konwersji oraz przykładów takich ścieżek. Pokażemy także jak zdefiniować taką ścieżkę w Google Analytics i jak interpretować otrzymane wyniki.

Spis treści

Przypomnienie najważniejszych pojęć związanych z Google Analytics
0:16
Stawiamy coraz bardziej precyzyjne pytania. Od ilości, poprzez jakośc, skuteczność aż po przyczyny.
5:49
Przycisk za $300 000 000. Szukamy miejsca problemu.
09:28
Ścieżki do celu. Czyli gdzie uciekają Twoi klienci! Pokaz tworzenia takiej ścieżki na przykładzie sklepu internetowego.
13:11
Raporty dotyczące ścieżek konwersji.
26:08

Zobacz także