Wprowadzenie do Google Analytics

Fundamenty Google Analytics - część 1
  • Wprowadzenie do Google Analytic

Co znajdziesz w tym materiale wideo?

Po co mi Google Analytics? Zarabiaj więcej przy tych samych wydatkach!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile pieniędzy, które przeznaczasz na promocję w Internecie tak faktycznie wyrzucasz w błoto? Pomyśl, czy nie warto byłoby zoptymalizować swoich działań tak, aby w tej samej cenie uzyskać lepsze rezultaty?

Jeżeli się pozycjonujesz, to warto sprawdzić, czy słowa które wybrałeś i za których pozycję płacisz zapewne niemałe pieniądze, faktycznie przynoszą Ci korzyści.

Jeżeli zamierzasz się pozycjonować, ale nie wiesz jeszcze na jakie słowa, to Google Analytics dostarczy Ci gotowych podpowiedzi i wielu inspiracji.

Nie możesz się zdecydować czy lepiej uruchomić reklamy AdWords czy może skorzystać z Facebooka? Które będą lepsze, skuteczniejsze? To można sprawdzić!

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest narzędziem, dzięki któremu dowiesz się jak odwiedzający znaleźli Twoją stronę w sieci, jak z niej korzystają i co możesz zrobić aby lepiej wykorzystać ten ruch. Dzięki informacją zgromadzonym w Google Analytics będziesz wiedział co możesz ulepszyć na swojej stronie i dzięki temu zacząć wreszcie na niej zarabiać. Co ciekawe Google udostępnia to rozwiązanie całkowicie za darmo, więc każdy może z niego skorzystać, jedyne co trzeba zrobić to poświęcić trochę czasu aby dowiedzieć się jak.

Cykl materiałów: Fundamenty Google Analytics

Aby ułatwić Ci wejście w świat analityki internetowej, przygotowaliśmy cykl materiałów o wspólnej nazwie Fundamenty Google Analytics. Obejmuje on najważniejsze zagadnienia związane z działaniem tego systemu, dzięki czemu będziesz mógł skrócić do minimum czas potrzebny do opanowania jego podstaw. W kolejnych materiałach wideo omawiamy nie tylko samo narzędzie, ale przede wszystkim poprawny sposób korzystania z niego i wyciągania wniosków.

We wprowadzeniu do Google Analytics zajmiemy się odpowiedzią na pytanie, co to jest tak faktycznie ten Google Analytics, dlaczego coś takiego powstało, jakie są jego wady i zalety i jak on faktycznie działa. W kolejnych odcinkach pokażemy m.in. jak założyć konto GA, jak podłączyć skrypt GA do swojej strony. Omówimy podstawowe elementy interfejsu. Przejdziemy do najważniejszych metryk Google Analytics, czyli fundamentu wszystkich raportów, bez zrozumienia których przeglądanie wyników mija się z celem.

Zamiast opowiadania gdzie jaki raport możecie znaleźć, przeprowadzamy przykładowa analizę strony internetowej z wykorzystaniem Google Analytics. Pokazujemy, od jakich raportów zacząć analizowanie swojej strony, w jakiej kolejności je przeglądać i jakie wnioski można z nich wyciągnąć (na realnych przykładach).

Dowiesz się, czy drobna zmiana na stronie może zwiększyć przychody nawet o $300 000 00 (tak, trzysta milionów dolarów) i co z tym wspólnego mogą mieć ścieżki konwersji. Dowiesz się co to takiego, jak je zdefiniować i jak analizować wyniki.

Wiedząc już, jak analizować dane, zajmiemy się śledzeniem kampanii marketingowych, czyli takim przygotowaniem naszych promocji, aby wynik był widoczny w Google Analytics, w formie umożliwiającej jego szybką i sprawną analizę. Otrzymasz gotowy plan działania, który pozwoli Ci śledzić każdy kanał, którym docierasz do klienta (nawet ulotki i plakaty, tak to możliwe!). Dla wszystkich naszych użytkowników przygotowaliśmy specjalny arkusz, dzięki któremu lepiej i sprawniej przygotujesz swoje kampanie.

Więcej szczegółów znajdziesz w spisach treści i opisach poszczególnych odcinków.

Czy możesz obejść się bez Google Analytics?

Czy właściciel strony internetowej może obejść się bez takiego narzędzia jak Google Analytics? Oczywiście, że może. Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, czy masz wystarczająco dużo zasobów, aby marnować je na marketing bez sprawdzania rezultatów? Co z tego, że wydasz na promocję swojej strony kilka tysięcy złotych, jeżeli nie wiesz jaka część tych pieniędzy faktycznie przełożyła się na klientów i zyski a którą po prostu wyrzuciłeś w błoto. Dzięki takim narzędziom jak Google Analytics możesz sprawdzić, czy to co robisz jest nie tylko efektowne ale także efektywne.

Poniżej znajdziesz spis treści pierwszego odcinka (wprowadzenie). Kolejne odcinki serii znajdziesz w części „Zobacz także”.

Spis treści

Dlaczego i po co powstało takie narzędzie jak Google Analytics? Na jakie pytania ma pomóc nam odpowiedzić? Co to tak faktycznie jest Google Analytics? Wady i zalety tego rozwiązania.
00:17
W jaki sposób Google Analytic zbiera dane, jak to wszystko działa. Jakie są ograniczenia takiego rozwiązania i co z tego wynika?
13:54

Zobacz także